Nobody Puts My Baby In a Corner

Studerande mamma med för lite tid och för mycket vilja.

Amningsavvänjning värker i hjärtat

Publicerad 2014-09-03 01:53:30 i Direkt ur livet, Livet med barn,

01.47 och jag kan för mitt liv inte somna. Vi kör amningsavvänjning, helt, och inget är som det brukar. Har de senaste 10 månaderna somnat med min unge typ 2 cm från kroppen, snosat på hans huvud medan han tuttat sig själv till sömns. I natt är det G som får gosa, gå runt med ett ledset litet liv och lugna, sjunga och gunga. Borde passa på att "njuta" men det spänner i varje muskel med varje snyftning. Jag vet att N är omhändertagen och trygg, och att det kommer bli sååå mycket bättre i längden, men just nu bränner det i hjärtat. Älskade lilla unge, vill inget annat än att göra dig glad. 
Bannade mig själv från sängen i alla fall och sover bort dödsfebern på soffan istället. Saknar familjen i rummet bredvid. 
Det är tyst nu. Kanske vågar jag smyga tillbaka, kanske, kanske... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Evelina

En heltidsstuderande heltidsmamma med gudsambitioner. Klarar allt och ingenting. Här är utdrag ur livet, dagarna, om hur det är att försöka hinna med allting på bäst sätt - men samtidigt aldrig hinna med någonting. Här skriver jag om mig själv - Evelina - och min fantastiska son Noah född i oktober 2013. Att vara ung, att vara student, att vara mamma och allt som hör till!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela