Nobody Puts My Baby In a Corner

Studerande mamma med för lite tid och för mycket vilja.

Ett år senare, många månaders frånvaro osv.

Publicerad 2014-11-21 22:22:54 i Livet med barn,

Hej govänner!
Jag lever, tro det eller ej. Att ha orken och tiden att skriva något alls med en runt ett år gammal unge i huset var svårare än med en 3 månaders, det må jag säga. Särskilt med det här med mammaledig på riktigt och så, jag har senaste månaderna kommit på att det nog inte riktigt är min grej TROTS att jag älskar mitt barn mer än allt på jorden. Nästa barn tar G ledigt och jag pluggar vidare, så att vi kan vara hemma massvis tillsammans. Tror det är det som kommer vara bäst för oss båda.
 
För övrigt: 
- Mitt barn har börjat gå. Jaaaaaaaaaaaa! Sakta och försiktigt tultar han fram och tillbaka mellan oss. Några gånger. Innan han vägrande sätter sig ner och inte går att rubba för allt i världen. Envis som en liten gris måste vi sakta övertyga honom om att han faktiskt tjänar på det i längden.
- Vi ska köpa en lägenhet. Köpa en, ja, på riktigt. Om ett år flyttar vi in i en nybyggd fyra på markplan i grannkommunen. En egen trädgård på sisådär 10 kvM kommer vi få, och nya fräscha ytor att röra oss på. Lång väntan, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. 
 
Så är det nu. 
Byxor och jacka är mina gamla, från när jag var jämnårig med lillungen. Skorna köpte vi nya, fina och stadiga Kavat Yxhult i svart. Passar till den svarta overallen vi skaffade oss i somras, perfekt. Vi är redo för vinter och snö nu, tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Evelina

En heltidsstuderande heltidsmamma med gudsambitioner. Klarar allt och ingenting. Här är utdrag ur livet, dagarna, om hur det är att försöka hinna med allting på bäst sätt - men samtidigt aldrig hinna med någonting. Här skriver jag om mig själv - Evelina - och min fantastiska son Noah född i oktober 2013. Att vara ung, att vara student, att vara mamma och allt som hör till!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela